single-image

GLS priser har forandret sig gennem tiden

Der er nogle forretninger og butikker, der gør meget ud af at vise, at prisen på en bestemt kernevare altid har været den samme, eller også er den ligefrem proportionel med, hvad den altid har kostet, når man tager inflation og andet med i beregningerne.

Det er et godt salgstrick, specielt hvis beløbet er meget lige, og man kan lave kampagner med den slags, som forbrugerne husker og vælger en til, selvom ens produkt måske ikke er det bedste på markedet af det udvalg, der er i den afdeling – men masserne kan nogle gange være lette at kontrollere, når man først har fået greb om dem.

Men hvis beløbet vitterligt er lille på den givne vare, så skal man helst være en større producent eller kæde af dette, der sælger rigeligt, mens man holder udgifterne nede, så man kan være sikker på, at butikken kan løbe rundt med overskud.

Ellers skal man sælge en masse andre produkter, som skal være med til, at man på længere sigt kan få butikken til at løbe rundt, så denne vare udelukkende er blikfang for at få kunder til, som man i sig selv godt ved, ikke er den vare, som får maskinen til at fungere.

Men så kan man se på et firma som GLS, der jo nok er mest kendt for levere, lave forsendelse og stå for logistik. Det er deres kerneprodukt, og der er måske andre mindre ydelser tilknyttet, men som udgangspunkt lever de af én ting.

Derfor er man også nødt til at regulere priserne på denne vare, så man kan holde skuden oven vande, og hvis man forsøger at ændre priserne for meget, så er man nødt til at forklare kunderne, hvad de får ud af dette – og det skal man også bevise derefter!

Derfor skal man være meget gelinde, når man som GLS ændrer på priserne, men det bliver nok altid nødvendigt.

Der er mere info at hente om priserne hos GLS her: https://www.danske-fragtpriser.dk/gls/